lördag 27 juni 2009

Metaltown 5 - inget gnäll mer :)

Inte samma köproblem andra dagen naturligtvis och vi landar på festivalområdet strax efter att EVERGREY brutit nattvilan med sin spelning på Svarta scenen. Det gör att vi får utmärkta platser vid Röda scenen inför THE HAUNTEDs konsert samtidigt som vi har rätt bra koll på EVERGREY. Måste säga att de är en positiv bekantskap som liveband, även om jag inte varit så förtjust i det jag hört tidigare av bandet. Sången är lite menlös, men framförandet är annars över förväntan och ger en ganska annorlunda upplevelse av bandets musik än tidigare hörda studioinspelningar.

Peter Dolving. Jag böjer knä. Du är bäst. Ger och tar, leker samman med publiken och kräver gensvar. THE HAUNTED live är allt jag önskat och mer därtill...

(Det finns lite halvnakenbilder på Dolving också, men jag sparar dem till senare - kan kanske behövas retuscheras något :)

AUGUST BURNS RED - tack Tomasz för tipset :) Festivalens röjigaste spelning? Här får säkerhetsvakterna lite att göra ja... Temperaturen i Close Up-tältet stiger, både av solens arbete och inte minst av bandets frenesi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar