söndag 16 maj 2010

Listlust igen

Det är roligt att göra listor och det är väldigt roligt att ta del av andras spellistor. Både JonteRoyal och Metallbibliotekarien har på sina bloggar börjat göra veckolistor, men jag vill ha ännu fler tips, fler personliga musikval som mynnar ut i just din lista. Så skicka mig gärna din lista, med Spotifylänk om du kan eller länk till din blogg med listan, eller bara som en låtlista. Som kommentar här på bloggen eller i mejl till mig: kimkahn(at)passagen.se, så försöker jag lägga upp listorna här sen.

Sen undrar jag om det finns några konkurrenter till Spotify därute, med något motsvarande upplägg och utbud? Jag är starkt kritisk till och bekymmrad för monopolisering av nätet, så jag tar tacksamt emot tips på alternativ. Håller just på att läsa "Google-koden" av Andreas Ekström, på tal om dominerande krafter på nätet. Mycket spännande och underhållande läsning - men också ganska skrämmande.

Här är länkar till de två listorna som nämns ovan, så att fler kan ta del. Min egen, In Flames-special denna vecka, hittas i posten nedan.

Metallbibliotekariens fredagslista och
JonteRoyals söndagslista.

Och här är förresten vårt biblioteks veckolista, från Salongen. Varning! Metallskallar göre sig inte besvär... Fast det blir faktiskt lite Crashdïet på slutet.
Salongens musiktips vecka 19.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar