söndag 12 december 2010

Strax utanför topp 10 (12) - GRAVE

GRAVE – "Burial Ground"

Det känns som om gotländsk-stockholmska death metal-gänget GRAVE blivit lite bortglömda i år. Deras nionde album som kom i juni har inte fått den uppmärksamhet det förtjänar. Inte heller hos mig hamnar den iofs på Topp 10-listan, men nu snackar vi verkligen strax utanför.

"Burial Ground" når kanske inte riktigt upp till 2008 års "Dominion VIII" ( min recension på WeRock) men är stockholmsdöds av finaste kvalitet och väl värd att ägna och få lite mer uppmärksamhet.

Så, ta del via den uppdaterade Spotifylistan, och ge sen GRAVE och deras album "Burial Ground" den tid de väl förtjänar!

En trippelrecension på WeRock av GRAVE tillsammans med VADER på Sverigeturné 2008.

2 kommentarer:

  1. Jag har inte glömt dem. Jag satt chockskadad och hörde hur mångåriga bassisten blev kickad med ett sms. Anledningen är graverande. Jag lämnar det utanför. Sen började jag ogilla bandet... Så störd är jag.

    SvaraRadera
  2. Det där har jag inte en aning om, och kanske lika bra det... Men musiken är likafullt bra :)

    SvaraRadera