söndag 16 januari 2011

Nytt från Children of Bodom

Som jag skrivit om tidigare är ett av de släpp jag väntar mycket av i år den sjunde studioplattan med CHILDREN OF BODOM. Det är fak-tiskt inte så länge sedan jag först träffade på det finska melodisk death metal-bandet, jag såg dem första gången på Hovet 2006 tillsammans med IN FLAMES och SLAYER i Unholy Aliance-paketet.

Nya albumet "Relentless Reckless Forever" släpps 8 mars och nu är alltså första singeln ute (Tack för tipset Mattias). Och det låter, efter ett par lyssningar, riktigt bra och samtidigt som det svänger fint är det riktigt CHILDREN OF BODOMskt. Även om sångaren Alexi Laiho själv säger att "It's not your typical Bodom sound, but it's one of my favorites and heavy as hell." och "The single is a total party song". Det här får i alla fall mig att se fram emot plattan med tillförsikt.

3 kommentarer:

  1. Härliga tonår! Tyvärr växte jag ifrån musiken och idag tål jag faktiskt inte bandet.

    SvaraRadera
  2. Haha, måste väl tyvärr säga att jag är helt på din sida Tomasz! Älskade verkligen bandet för ett antal år sedan men nu framkallar det bara huvudvärk.

    "Hate Me" är visserligen en låt som nostalgin ligger så stark över att jag älskar den än ;) http://www.youtube.com/watch?v=yQ2ymTWsawQ

    SvaraRadera