onsdag 16 mars 2011

DIA PSALMAs sista suck?

Ulke & Ztikkan, Nalen 2009 (eget foto)

Mollpunkarna DIA PSALMA lägger ner "för all framtid" enligt bandets facebook. Tråkigt, tråkigt, tråååkigt. Men de sorgliga nyheterna kryddas med utlovade avslutningsspelningar i sommar och höst där - hör här - hela albumet "Gryningstid" ska framföras! Att det blir fantastiskt behöver inte sägas.

Efter succéåren i mitten på 90-talet lades bandet ner för att återkomma 2007 med albumet "Djupa Skogen" och uppföljaren "Re Voltaire" 2009. Jag gillar båda plattorna men riktigt samma sak som "Gryningstid" och "Efter Allt" blev det ändå inte. Dock har jag haft glädjen att se DIA PSALMA inte mindre än tre gånger efter återföreningen, bland annat på Nalen 2007 och även 2009 - det är jag glad för. Glad men inte nöjd :) Jag kommer göra vad jag kan för att återse dem en sista gång, eller ett par, i sommmar.

Önska gärna Dia Psalma till West Coast Riot i sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar