torsdag 28 juli 2011

Höstens Bästa: IN FLAMES och OPETH

Bokat och klart! Höstens båda bästa (?) konserter i Stockholm är bokade. IN FLAMES, på Hovet i november, med sin fantastiska platta "Sounds of a Playground Fading" i bagaget, och från vilken jag då räknar med att få höra många fler låtar än de två som sparsamt bestods oss på Sonisphere Festival i början av juli.

"Förbanden" är också en maffig upställning med norska INSENSE (vilka jag missade till stor del på Metaltown pga logistikproblem), brittiska RISE TO REMAIN (som jag inte kände till alls, debutalbum i september), svenska GHOST (som jag också missade på Metaltown) och amerikanska TRIVIUM (vilka jag senast såg som förband till IRON MAIDEN 2006).


Och så då OPETH på Arenan i december. Med den ännu osläppta "Heritage" vars första låt jag blir alltmer förälskad i.

OPETH på just Fryshusets Arenan är väl inte optimalt, och efter förra årets jubileumkonsert på Cirkus vet jag inte vilken annan scen som skulle kunna matcha. Men det kommer säkert bli en helskön upplevelse ändå. Som förband här PAIN OF SALVATION, ett band vars ena av två plattor förra året jag recenserade för WeRock.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar