torsdag 29 december 2011

Bäst 2011, utanför Topp 10:
AMON AMARTH - " Surtur Rising"

Inför publiceringen av våra topp 10-listor på WeRock.se kör jag en liten bloggserie med album av hög rang som trots allt inte kvalade in på min topplista i slutänden. Publiceringen av dessa blir som det faller sig, och listan är alltså inte rangordnad.

Bara för att julen är över och min Topp 10-lista är publicerad både på WeRock, tillsammans med de andra skribenternas, och här på bloggen slutar jag inte  presentera fler bra/ intressanta/ nämnvärda album av årets skörd för det. Dagens platta är av de stora vikinga-dödsmetallarna AMON AMARTH.

"Som vanligt" med AMON AMARTH för min del så är årets platta "Surtur Rising" ett mycket gott stycke dödsmetal, men det klickar aldrig riktigt till ändå. På något vis har jag aldrig kunnat ta dem på allvar till 100 % sedan första mötet med bandet live 2007 som förband till DIMMU BORGIR.  
För den som gillar sitt AMON AMARTH och sin death metal på vikingatema är detta dock absolut en mycket väl genomförd platta på alla sätt.

Läs Fredriks recension på WeRock.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar