fredag 16 december 2011

Bäst 2011, utanför Topp 10: CHILDREN OF BODOM

Inför publiceringen av våra topp 10-listor på WeRock.se kör jag en liten bloggserie med album av hög rang som trots allt inte kvalade in på min topplista i slutänden. Ordningen på dessa blir som det faller sig, och är alltså inte rangordnad.
Det var som förband till SLAYER och IN FLAMES på hovet 2006 som jag först bekantade mig med, och blev betagen av, finska melodiska death metal-bandet CHILDREN OF BODOM som då nyligen släppt albumet "Are You Dead Yet?".

Uppföljaren "Blooddrunk" (2008) bjöd på mer finsk rivig och melodisk döds och förväntningarna på årets giv, "Relentless Reckless Forever", var höga. Albumet har många toppenlåtar, som inledande Not My Funeral, Roundtrip to Hell And Back och Was it Wort It? och det är ingen låt som egentligen faller utanför ramen, men ändå är det inte det där riktig, riktigt vassa som jag hade hoppats på.

Alltid trevligt att lyssna till, men CHILDREN OF BODOMs "Relentless Reckless Forever" hamnar ändå utanför den allra intimaste topp 10-listan.

Läs också Henriks recension av albumet på WeRock.se.
"Relentless Reckless Forever" på Spotify (edit.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar