onsdag 16 maj 2012

CANDLEMASS till Metaltown!

Sedan jag förra veckan listade bandens speldagar på Metaltowns två dagar har festivalen kommit med ytterligare två omgångar trevliga bandsläpp. I fredags meddelade Metaltown att HAMERFALL tillsammans med bland andra YEAR OF THE GOAT, DEATH DESTRUCTION och SECTU spelar. HAMERFALL är inga riktiga favoriter men nog ska det bli kul att en gång se dem live. Senast jag skulle sett dem, på Sonisphere 2010 valde jag bort dem för att få bra plats att se SLAYER. YEAR OF THE GOAT och SECTU är band jag känner nyfikenhet på och DEATH DESTRUCTION gjorde gott intryck som förband till IN FLAMES härom sistens.

CANDLEMASS, promobild
Men det riktigt intressanta nya bandsläppet kom idag med CANDLEMASS! Doom metal-veteranerna och föregångarna som hotat att lägga ned nu efter en sista skiva, dem vill jag inte missa. Så nu försvann sista tvekan om att den festivalen ska bevistas i sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar