fredag 1 juni 2012

Nya recensioner på WeRock

Kollegerna på WeRock.se har som brukligt strött både rosor och ris över aktuella skivutgåvor. Här några citat från de olika recensionerna:

THE GLORIA STORY,
foto Kitty Rossander 2012
* "Detta är soundtracket till min sommar. Precis vad man behöver en varm sommardag."
* "Skivan sopar banan med föregångaren ”Wormwood”. Och då tycker jag att den skivan är galet bra"
* "Från första anslaget till sista skruvar bandet upp alla knappar till elva och levererar en fullkomlig hyllning till gamla ENTOMBED och DISMEMBER."
* "White-Gluz får säkert stå ut en hel del med att bli jämförd med Angela Gossow i ARCH ENEMY. I ärlighetens namn tycker jag att White-Gluz är en intressantare röstekvilibrist än Gossow."
* "När jag för fingret över låtlistan och letar efter svaga spår upptäcker jag att det aldrig hittar någonstans att stanna..."
* "...att säga att jag mer ser fram emot en fullängdare i sinom tid än att behöva lyssna på EP:n igen är ingen överdrift"
* "Majoriteten av spåren är slätstrukna nummer som inte bidrar med något nämnvärt av intresse eller värt att minnas."
* "...på väg att höja kvalitén på alla fronter, och kommer att etablera sig som jämlikar med akter som SONATA ARCTICA, STRATOVARIOUS och EDGUY..."
* "Det är en bra platta som säkert kommer att återfinnas på mången årsbästalista när det är dags att summera 2012!"

Och vilka nya plattor är det man hissar och dissar på detta vis? Ja, nedanstående har du banden det handlar om, så har nyfikenheten väckts är det bara att klicka på länkarna och läsa vidare.
MARDUK, IMPERIAL STATE ELECTRIC, HIGH ON FIRE, WINTER'S VERGE, THE USED, TESSERACT, THE GLORIA STORY, BLACK BREATH och THE AGONIST.

Dessutom hittar du på sajten Kittys livrecenison av THE GLORYA STORYs akustiska framträdande  i Göteborg förra helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar