söndag 21 oktober 2012

Close Up-båten, TIAMATs "The Scarred People" och Napalm Records

Endast tre veckor kvar till båten och BEHEMOTH, TIAMAT och CANDLEMASS!

Just nu lyssnar jag på TIAMAT-promon (albumet släpps den 31 i månaden) och det är med en liiite tveksam känsla i maggropen... "The Scarred People" ger mig inte det där direkta wow-känslan som jag nog mer eller mindre förväntat mig så här drygt fyra år efter det fantastiska albumet "Amanethes", vilken jag ständigt och igen återkommer till. Vill dock inte säga för mycket innan jag gett detta fler lyssningar.

TIAMAT är numera kontrakterade på Napalm Records, och detta gav oss på WeRock.se anledning att inleda kontakt med dem för att få promomaterial. Bolaget har ju ett antal intressanta band inom den sfär vi jobbar med, förutom TIAMAT t ex portugisiska MOONSPELL och polska VESANIA.Nedan ses en liten introduktionsvideo från Napalm Records,inte precis producerad inför samarbetet med WeRock ;-) men dock inför en större samarbetespartner, nämligen Universal Music. Ganska fjollig "story" i videon, men samtidigt med lite självdistans och humor, det uppskattas alltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar