torsdag 6 juni 2013

Festivalpremiär

Så är mitt deltagande i årets första sommarfestival invigt. Inte som man kanske kunnat tro, på Sweden Rock som pågår just nu (jag har faktiskt aldrig varit där), utan här hemma på lilla Sorundafestivalen, som jag skrivit om tidigare. Med Kulturbussen representerade vi biblioteket på denna gott och blandat-tillställning med allt från helikopterflygning, graffiti-plank, fårvallning och internationella dansare. En fantastisk dag på jobbet :-)

Nu ser jag dock fram emot den kommande riktiga säsongspremiären för min del med Bråvallafestivalen som går av stapeln om tre veckor, 27-29 juni. Väntar närmast på besked om ackreditering, vilket har utlovats senast två veckor innan festivalen.

På det tar vi väl ett av dragplåstren till festivalen, RAMMSTEIN, som jag aldrig sett live och som, vad jag förstår, brukar ha en ganska spektakulär scenshow, nån som sett dem? Nedan deras kanske vackraste men också mest melodramatiska låt och video; Ohne Dich.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar